Czy warto studiować bioinformatykę?

W dzisiejszych czasach jest coraz większe zapotrzebowanie na absolwentów kierunków, które do niedawna były postrzegane za niszowe. Pod tym kątem warto wyróżnić bioinformatykę, obejmującą zagadnienia zarówno z nowoczesnych technologii, jak i nauk przyrodniczych. Sprawdź, jak możesz pokierować swoją karierą jako absolwent bioinformatyki!

Propozycje zatrudnienia po bioinformatyce

Studia na tym kierunku poruszają zagadnienia z różnych zakresów tematycznych. Absolwenci wiedzą, jak w praktyce zastosować konkretne metody matematyczne i technologie informatyczne. Mogą specjalizować się w biologii molekularnej, genetyce czy biologii strukturalnej. W Internecie znajdziesz oferty udostępniane m.in. przez firmy farmaceutyczne. Bioinformatyka może także otworzyć drzwi do kariery w laboratoriach badawczych. Rekrutację prowadzą również firmy związane z genetyką. Na popularnym portalu Pracuj.pl znajdziesz ogłoszenia udostępniane przez placówki zajmujące się oceną genetyczną roślin oraz zwierząt. Oferty pracy są także wstawiane przez oddziały różnych placówek klinicznych. Należy podkreślić, że nawet początkujący absolwenci bioinformatyki mogą liczyć na szybkie zdobycie posady. Zazwyczaj osoby decydujące się na staż lub praktyki w danej firmie wkrótce otrzymują w niej cały etat.

Czym może zajmować się bioinformatyk?

Jako absolwent bioinformatyki możesz brać udział w różnych projektach o charakterze bioinformatycznym. W swojej pracy będziesz korzystał z nowoczesnych technologii informatycznych. Będziesz sam opracowywał odpowiednie techniki obliczeniowe, aby uzyskać dane z badanego obszaru. Możesz ograniczyć swoją działalność do pracy nad genami, zajmując się np. prognozowaniem struktury genów lub badaniem ich pochodzenia. Podczas wykonywania obowiązków zawodowych będziesz w praktyce stosował swoją wiedzę z chemii, biologii oraz technologii informatycznych.

Podsumowanie

Na stanowisku bioinformatyka najlepiej odnajdują się osoby posiadające wysoko rozwinięte umiejętności analitycznego myślenia. Jeśli jesteś poważnie zainteresowany pracą w tym zawodzie, zaplanuj swoją karierę, wybierając odpowiedni kierunek studiów. Przekonaj się, w których miastach jest obecnie największe zapotrzebowanie na specjalistów ds. bioinformatyki i sprawdź, jakie są oczekiwania wobec kandydatów.