Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Już w maju Łódź stanie się światowym centrum innowacji
Redakcja portalu, 04.03.2016 , Tagi: cebioforum
BioForum 2016 to XV edycja jednego z najważniejszych eventów life science odbywających się w Europie Środkowo-Wschodniej. Organizatorzy tegorocznej edycji zapewniają, że będzie to kluczowe branżowe wydarzenie tej wiosny. Z okazji jubileuszu impreza wraca tam, gdzie sięgają jej korzenie. Po kilku edycjach w Łodzi, Brnie, Budapeszcie i Wrocławiu ponownie przychodzi pora na Łódź. Event odbędzie się w przestrzeniach Art_Inkubatora w dniach 9-10 maja 2016 roku.

 

W sektorze life science jedną z najważniejszych i najbardziej pożądanych cech jest innowacyjność. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczestników, organizatorzy BioForum 2016 postanowili otworzyć się na nowe branże. Oprócz obecnych w poprzednich edycjach przedstawicieli biotechnologii i innowacyjnej farmacji, pojawią się również firmy zajmujące się medycyną spersonalizowaną, bioinformatyką, a także sprzętem medycznym. Do przedstawicieli firm dołączą również naukowcy zainteresowani transferem wiedzy do biznesu oraz kreatywni i ambitni studenci oraz doktoranci, którzy z pewnością będą zainteresowani strefą Job Hunting. To miejsce, w którym najważniejsi przedstawiciele polskiej branży life science, przeprowadzą rekrutacje na praktyki, staże oraz etaty. W tegorocznej edycji rekrutować będzie m.in. Mabion S.A..

Strefa Job Hunting to tylko jedna z licznych możliwości czekająca na uczestników BioForum 2016. Strefa wystawiennicza, część konferencyjna, panele dyskusyjne i spotkania B2B (w których udział weźmie 90% z zarejestrowanych uczestników) będą inspirować do rozwoju biznesu i stworzą atmosferę sprzyjającą networkingowi.

Misją BioForum 2016 jest podkreślenie faktu, że Polska nie tylko może być, ale jest krajem innowacyjnych start-upów. Potencjał Polski jako kraju kreatywnych, ambitnych, zdolnych i odważnych ludzi będzie prezentowany podczas międzynarodowych paneli dyskusyjnych. Współpraca polsko-izraelska zapoczątkowana podczas seminarium, które odbyło się w listopadzie 2015 r. w Tel Avivie, będzie miała kontynuację podczas panelu z przedstawicielami izraelskiego biobiznesu. Izraelczycy szukają w Polsce współpracowników, a BioForum stwarza do tego idealną okazję. Izraelscy przedsiębiorcy przyjadą na BioForum w konkretnym celu – to doskonały moment, by zaprezentować im swój potencjał i zyskać atrakcyjnego partnera do współpracy.

Kolejnym międzynarodowym akcentem będzie polsko-amerykańskie forum poświęcone biobiznesowi. Poprowadzi je prof. Mirosław Miller – twórca  i prezes Wrocławskiego Centrum Badań EIT+, który kierował m.in. kluczowymi projektami Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (DolBioMat, BioMed, NanoMat) o łącznej wartości ponad 700 mln zł.

BioForum 2016 to wyjątkowe miejsce spotkań dla przedstawicieli europejskiego i światowego biobiznesu. Unikalną cechą imprezy jest obecność nie tylko najpotężniejszych firm z sektora life science, ale również małych i średnich przedsiębiorstw, start-upów i inwestorów. Wszystkie grupy są atrakcyjne dla siebie nawzajem. Historia BioForum pokazuje, że networking w trakcie eventu ma przełożenie na realną współpracę, tworzenie nowych firm, a także wdrażanie innowacyjnych rozwiązań do już istniejących biznesów.

Tegoroczną edycję patronatem honorowym objęli:

  • Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda,
  • Wiceprezes Rady Ministrów Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, 
  • Prezydent Miasta Łodzi Hanna Zdanowska,
  • Narodowe Centrum Badań i Rozwoju,
  • TVP Łódź,
  • Biotechnologia.pl.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A jak będzie w tym roku?

Choć do BioForum zostały aż trzy miesiące, wyprzedano już 53% powierzchni wystawienniczej. Aż 90% wystawców i uczestników wybiera również BioPartnering. Spotkania B2B to kluczowa część eventu. To właśnie podczas spotkań B2B najłatwiej znaleźć partnera do współpracy, klienta, inwestora, producenta komponentów niezbędnych do realizacji innowacyjnych projektów oraz zweryfikować swój pomysł, skonsultować go z doświadczonymi przedstawicielami branży, a także zbudować sieć wartościowych kontaktów. 

 

KOMENTARZE
Newsletter