Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Od ponad 25 lat firma Bielenda jest obecna na polskim rynku kosmetycznym. Podbija zagranicę eksportując swoje produkty do ponad 70 krajów na świecie oraz prowadzi tam swoje sklepy firmowe. Bielenda bierze udział w licznych targach branżowych m.in. Cosmoprof we Włoszech, w Turcji, Brazylii, Chinach, Rosji czy w Stanach Zjednoczonych. W samym tylko 2015 roku firma zdobyła tak ważne nagrody jak: Doskonałość Roku magazynu „Twój Styl”, ELLE International Beauty Awards, Prix de Beaute magazynu „Cosmopolitan”, GLAMOUR Glammies, Best Beauty Buys magazynu „In Style” oraz nagrodę Qultowy Kosmetyk.

 

Bielenda weszła na rynek w 1990 r. Obecnie produkuje przede wszystkim kosmetyki białe dostępne dla klientów indywidualnych oraz preparaty przeznaczone dla profesjonalistów. Na początku działalności najbardziej rozpoznawalnym produktem Bielendy był krem Ginkgo Biloba, jednak w niedługim czasie firma zaczęła szybko poszerzać swój asortyment. Aktualnie oferuje około 400 produktów w ofercie detalicznej oraz 250 wyrobów w obszarze kosmetyki profesjonalnej. 

Determinantem sukcesu jest nieustanne śledzenie zmian zachodzących na rynku - zarówno w recepturowaniu, jak i w innowacyjnych rozwiązaniach dotyczących stosowanych składników. To też w 2015 roku zdecydowano się na znaczne zmiany w asortymencie, wprowadzając 95 nowych produktów, w tym 7 nowych linii (zestawów kosmetycznych). 

- Niedawno Bielenda zdecydowała się wprowadzić do swojej oferty poręczne i ekskluzywnie prezentujące się przenośne urządzenia dedykowane kosmetyce profesjonalnej m.in: 2w1 fotonowy masażer ultradźwiękowy, Derma Stamp Pen My-M (do mikronakłuwania skóry) oraz innowacyjne urządzenie 2w1 Mini RF + Mezoterapia Bezigłowa. Jednocześnie firma planuje nowe innowacyjne wdrożenia zgodne z najnowszymi trendami w branży oraz potrzebami klientów - podaje Katarzyna Libura (współpracująca z firmą Bielenda agencja Cappuccino PR).

 

Marketing

Jednak sukces to nie tylko innowacyjność, ale również silne wsparcie marketingowe, które w istotny sposób podkreśla obecność marki na rynku oraz wzmacnia sprzedaż. Miniony rok był dla Bielendy kluczowy – najsilniejsza w historii firmy kampania telewizyjna i radiowa. Od 2013 r. firma podtrzymuje współpracę ze znaną aktorką Edytą Olszówką, będącą pierwszą ambasadorką marki. Oprócz innowacyjnych rozwiązań technologicznych uwagę przyciągają opakowania oraz nazwy linii kosmetyków: CELEBRITY COLLECTION, BIOTECHNOLOGIA CIEKŁOKRYSTALICZNA 7D oraz LASER XTREME.

Jakość

Jak podkreślają pracownicy Działu Technologii – przyjemność aplikacji jest niemniej ważna niż skuteczność i bezpieczeństwo stosowania. Produkt współtworzą egzotyczne zapachy, ciekawe kolory,
wyjątkowo aksamitne konsystencje. Firma posiada na swoim koncie certyfikaty jakości ISO 9001:2008 oraz ISO 14001:2004 (międzynarodowy standard zarządzania środowiskowego).

 

Polski rynek kosmetyków jest postrzegany w Europie jako unikalny ze względu na największy stopień rozdrobnienia firm kosmetycznych. 

W Polsce funkcjonuje ponad 100 dużych i średnich oraz powyżej 300 małych producentów kosmetyków.

W związku z tym rodzimy rynek kosmetyczny charakteryzuje się nie tylko dużą konkurencją, zróżnicowaniem, ale także faktem, że polskie firmy wytwarzające kosmetyki muszą rywalizować na rynku z międzynarodowymi koncernami takimi jak: Unilever, L’Oréal, Beiersdorf czy Procter & Gamble.

 
 

Marka Bielenda w badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia w maju 2015 roku została uznana za jedną z pięciu najbardziej znanych polskich marek kosmetycznych. Jest również sklasyfikowana w pierwszej trójce najbardziej lubianych polskich firm kosmetycznych na Facebooku, co wydaje się być jednocześnie dopełnieniem dla licznie zebranych nagród za sam tylko rok 2015.

 

KOMENTARZE
Newsletter